Методична скарбничка

Для тих, хто цікавиться!

Графік семінарів, тренінгів та майстер-класів від Академії іноваційного розвитку

Ознайомитись з повним графіком проведення тренінгів та майстер-класів,  де зазначено дату, тему, фахівця з тренінгу, на яку категорію слухачів розрахований тренінг  можна тут.

За численними зверненнями педагогічних працівників віддалених регіонів України, тематичні тренінги «ОСВІТНІЙ WEEKEND», які будуть заплановані та проведені у Вашій місцевості можна вже замовити ТУТ:
Перейшовши за посиланням,  http://rozoom.at.ua/news/anons_bezkoshtovnikh_vebinariv_na_serpen/2015-07-30-107 можна ознайомитися також із тематикою інших вебінарів. Участь БЕЗКОШТОВНА. Можна замовити сертифікат.

ЗНИЖЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗАТРАЧУВАНОСТІ І ВАЛЕОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ
ROZOOM.AT.UA


Поради молодим учителям при 

підготовці відкритого уроку     http://infosvit.if.ua/

Готова розробка першого уроку 2015-16 н.р. за посиланням:

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

"З чого починається ефективний урок"
1.     Творче ставлення до роботи та навчання - запорука ефективного уроку.
2.     Давайте дітям можливість максимально проявити свою ініціативу. Вчіть учнів самостійно думати і працювати.
3.     На помилках вчаться. Помилки навіть потрібні для навчального процесу. Діти не повинні боятися зробити помилку.
4.     Будь-які вміння відшліфовуються повторенням.
5.     Не у всіх дітей вистачає терпіння та наполегливості поступово переходити від простого до складного. Не дозволяйте учням не вірити у свої сили.
6.     Якщо ваш голос видає роздратування, розчарування та зневіру, то діти запам’ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намагалися їм „втиснути”.
7.     Кажуть, що мозок ніколи не втомлюється, йому просто набридає те, чим його „годують”.
8.     Ні в чому немає однаковості, стандарту. І в сприйманні матеріалу теж. Орієнтуйтеся на кожного окремого учня.
9.     Найкращий той діалог, у процесі якого діти відгукуються не на слова, а на думки.
10. Добрій пам’яті передує пильна увага.
11. Думки учня у мільйон разів продуктивніші за думки вчителя.
12. Чогось навчити можна тільки практикою.
13. Повторювати вивчений матеріал потрібно з інтервалами, так економніше та ефективніше.
14. Діти /і не тільки/ люблять бавитися. Перетворіть заняття на гру.
15. Заохочуйте дітей до нестандартного мислення. Тут важливий лише кінцевий результат. Шлях, яким його досягнуто, великого значення не має.
16. Створюйте проблемні ситуації на уроках. Там де немає вибору , нема мислення.
17. Якщо дитина дивується, вона починає мислити. Нові ідеї – продукт творчої уяви.
18. Спостережливість можна /і треба/ розвивати й тренувати.
19. Цікавість – найсильніша мотивація для навчання.
20. Вчіть дітей робити записи.
21. Запам’ятовування матеріалу часто-густо залежить від його викладу. Про рівень вчителя можна зробити висновок з того, як він висловлюється.
22. Є два основні мотиви, які формують поведінку людини: одержати винагороду та уникнути покарання. Застосовуйте ці мотиви на уроках.
23. Однаково шкідливо, як переоцінювати, так і недооцінювати можливості дитини.
24. Якщо вчитель стоїть, він більше привертає увагу дітей.
25. Дитина не любить слухати погані відгуки про своє навчання.
26. Плануйте дискусії, диспути на уроці. Від того увага дітей посилюється.
27. Учитель не повинен говорити й говорити без зупинки. Діти не встигатимуть за ходом його думок.
28. Про те, наскільки цікавим є зміст уроку, робіть висновок не з свого погляду, а з погляду учнів.
29. Особливо ретельно готуйте початок уроку. Часто саме він вирішує успіх цілого заняття.
                                                             
     

Я РОБЛЮ ЦЕ ТАК


Працюючи над проблемою компетентнісного підходу до викладання математики прийшла до висновку, що використання одного, або надання переваги певному методу неможливе. Для більш продуктивного результату слід використовувати комплексний підхід.  У мене найбільш вдало виходить компонування групової роботи та методу проектів на різних етапах уроку. Для вивчення нового матеріалу створюю групи з різними навчальними можливостями, які працюють на певними частинами теми, самі розподіляючи обов’язки між членами групи. Кожна частина теми є в свою чергу частиною спільного проекту. Такий підхід дає можливість кожній дитині внести свій внесок у роботу групи та проекту в цілому, розвиваючи при цьому різні компетенції учня, зокрема: комунікативну, полікультурну, інформаційну та інформативну (дуже вдало вписується в таку структуру використання ІКТ), самоорганізуючу та самореалізуючу (через можливість розподілу обов’язків). Таке компонування методів виправдовує себе і на закріплені та підсумковому уроці з теми.
         Але розвиваючи різні компетенції в учнів вважаю найбільш прийнятною методику використанняприкладних задач. Математика, як наука описує майже всі процеси людського життя. Вважаю за необхідне навчити своїх учнів складати математичну модель окремих життєвих моментів, щоб показати що математика не «сухі» цифри, формули чи графіки, а інструменти за допомогою яких можна вирішити більшість щоденних життєвих проблем.
Наприклад скільки шпалер чи фарби необхідно для ремонту власного помешкання, скільки годин буде затрачено на здійснення поїздки, щоб спланувати свою роботу, скільки коштів необхідно для придбання певної речі та як правильно спланувати свій сімейний бюджет і багато інших процесів людського життя, адже у школі дитина перебуває лише певну частину свого життя і якщо навіть припустити що при розв’язуванні задачі з підручника комусь «пощастить» списати у товариша, то у житті їх прийдеться розв’язувати самостійно кожному. 

                                                                                            

Немає коментарів:

Дописати коментар